søndag, juni 01, 2008

Ka viss?

E det någe eg hate med den alderen eg har nådd, så e det valg. Valg som gjør live møje annerledes. Blir eg usikker på et valg, gjør det at eg blir redd, får panikk, og velge å legga det vekk! Elle så velge eg safe, bare for å vita at eg jaffal ikkje går på ein smell. Framtiå mi ligge i hendene t valgå mine. Tåre eg å satsa? Eg vil t utlandet, klare eg det? Eg tror eg klare det, men tanker som seie "ka viss", gjør at eg tenke på andre alternativ. Karakterer som langt ifra holde det nivåe det hadde for ett år siå gjør at valge blir mindre mitt. Kan eg tenka at kanskje det går, og legga alle kort på bordet for det eina valge eg virkelig vil gå for? E det smart? "Ka viss?

Ser eg tebake på valg eg har gjort, ser eg så ufattelig møje feighet! Koffor kan eg ikkje bare legga det vekk? Eg klare bare ikkje å la verr å se tebake på alle feilå eg har gjort. Eg klare ikkje ein gang å lera av det! Å gjemma seg hjelpe ikkje, men det e så vanskelig å ha tro på seg sjøl og tenka at har eg lyst har eg lov. Kanskje eg trenge hjelp t å finna ut av ting, men det e akkurat som om eg føle alle e i mot meg viss de sei "tenk realistisk".

Sko ønska eg va ti år fram i tid, kor alt va gjort klart for meg.

4 kommentarer:

Teh Preacher sa...

Eg ser ka du meine, og eg har tenkt mye det sama sjøl. Men eg har ein skikkeligt store drøm som eg gjerna vil følga. Eg fantasere ofta om koss det kanskje kan bli, og hvis dr e ein liden mulighet for at framtiå mi kan ble sånn så eg ser for meg og håpe, så e forsøket verdt å jaffal prøva.
Vil du te udlandet å studera, så søk! Ingen vits i å gje opp før du har prøvd. Ein søknad elle to skade ikkje. E heller ingen skam i å jobba på Helgø heila livet, så lenge du tjene nok på det :P

Mari sa...

Tenk vis valgå du gjore va feil om ti år, eller du ønska at du gjore någe ant fordi du ikkje tenkte deg godt nok om? vil då fortsatt ver 10 år fram i tid?

cathrine sa...

tror d e veldi liden sjans for at d om 10 år e mindre forvirrande å bli større. helle omvendt. men du kan gleda deg øve at høgare utdanningspåengsummer fungere på ein heilt aen måde. du får fx 3 påeng for millen. åså får du 2 alderspåeng per år. så t neste år vil karaktersummen din ver 5 påeng høgare enn ka an e nå. som kanskje vil jørr drømmen din litt lettare å nå. vis ishe får du jørr som meg, å gifta deg rikt. ;)

time-timerus sa...

Eg syns det e herligt eg! Konna velga heilt fritt akkuratt ka du vil av alt i heile verden! :D

I pitty the fool som blir mekaniker fordi foreldrene tror det e best for an...